Då var det dags med lite information från helgens tävling i Lycksele. Teamet hade 4 förare till start, 3 i klassen J60 och en i klassen KZ2.För Elias Åberg i J60 så blev det bättre och bättre ju längre dagen gick. Elias var snabb i finalen men i detta fältet är det inte så lätt att klättra i placeringar alla är så jämna. Det slutade med en 6:e plats med mersmak. Emil Rönnlund gick det också bättre ju längre dagen gick, det saknades lite mer fart. Emil slutade på en 8;e plats. För vår sista förare Paulius Cesna som hade lite problem med motorn under förmiddagen med del löste sig och tiderna börja komma. Med 9 kg övervikt på karten så är det svårt att matcha de övriga förarnas tider. Men det blir bättre och bättre så till nästa tävling hoppas vi kan krympa avståndet till de andra.Och så var det KZ2 Alexanders första tävling för året endast 2 tim körninga av karten och mesta delen är inkörningar av motorer. Det gick ganska bra fram till tidskörningen. Tidskörningen slutade med en punktering och besök utanför banan. Det blev startruta 12 i kvalen. I kvalen brottades vi med lite fäste och andra justeringar framför allt med en motor som knappt var inkörd och testad och med 13kg övervikt på karten så arbetade oss upp till startruta 8 i finalen. Till finalen så skruvade vi på fäste kanske lite väl mycke för när starten gick så var det första gången jag har sett en KZ2 göra ett framvagns lyft. Det gick ganska med tanke på övervikten och i slutet av racet brottades Alexander med överhettade däck. Vi var tidsmässit bara 3/10 efter de snabbaste i fältet och detta med 13 kg extra vikt. Sen måste jag tacka Leonardo Viti Viti Racing för en helt fantastisk motor. Nu laddar vi för nästa tävling som blir i Skellefteå. Tyvärr så har jag inga bilder från tävlingen eller lyftet.